دوشنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۸۴

انقلاب سبز


چند وقتی بود که اينجا چيزی ننوشتم. دليلش هم اين بود که تازه از ايران برگشته بودم و با ديدن اين همه مشکل، بدبختی، ستم، تنفر و خلاصه سياهی دلسرد بودم. چند روزی به خودم گفتم اصلاً به من چه. من که ديگه توی اين مملکت نيستم. بگذار هرچی ميخواد بشه؛ ولی مگه ميشه. دلم همش با ايران بود. نتونستم بي خيال بشم. بعد نشستم فکر کردم که چی کار ميشه کرد و به يک نتيجه رسيدم. اونهم اينکه به جای غر زدن و فحش دادن و تقصير رو گردن اين و اون انداختن ميشه يک کاری کرد که حتماً نتيجه ميده و نتيجه اون حتماً مثبت خواهد بود. اسمش رو گذاشتم: انقلاب سبز

انقلاب سبز شکوفايی انسانيته. يعنی چی؟ يعنی اينکه يک انقلابی سبز هرکاری که ميکنه بايد با انسانيت جور در بياد. هيچ منبع و رهبر و گروه و وابستگی نداره. خودش با دل و وجدان خودش تصميم ميگيره که کارش و عملش انسانيه يا نه

یک انقلابی سبز به اولين اصلی که اعتقاد داره احترام به ديگرانه. يعنی اينکه هر انسانی، با هر عقيده و مذهب و گرايش سياسی و اجتماعی، خلاصه هر کسی، حتی دشمنش لايق احترامه. پس به همه احترام ميگذاره

برای يک انقلابی سبز، محبت ريشه انسانيته. يک انقلابی سبز به همه محبت ميکنه و سعی ميکنه همه رو دوست داشته باشه. يک انقلابی سبز در گفتن جمله دوستت دارم به عزيزانش صرفه جویی نميکنه؛ از لبخند زدن به يک ناشناس، از سلام کردن به يک رهگذر و يا از کمک کردن به يک بينوا ابايی نداره

يک انقلابی سبز گذشت داره. هميشه سعی ميکنه همه رو ببخشه. حتی دشمنش. اگر هم کسی او رو نبخشيد، انقلابی سبز به نوبت خودش طرف رو ميبخشه. انقلابی سبز هميشه زود تر از همسرش از او عذر خواهی ميکنه، حتی اگر مقصر نباشه. يه انقلابی سبز پشت فرمون ماشينش از راه دادن به بقيه لذت ميبره و برای کسی که بهش راه بده دست تکون ميده و تشکر ميکنه

خلاصه بگم: احترام، محبت، گذشت. اينها اصول انقلاب سبز هستند. حالا اگر ميخواهيد ايران که هيچ، دنيا بهتر بشه، بيايید انقلابی سبز باشيد. شايد هم هستيد. هرچی تعداد انقلابيهای سبز بيشتر بشه دنيا قشنگتر ميشه. اگر هم من و شما اولين و آخرينش باشيم، باز هم عيبی نداره. ته دلمون از زندگيمون راضی خواهيم بود و ميتونيم بگيم که برای بهتر کردن ايران و دنيا کاری کرديم

اگر ميخواهيد انقلابی سبز باشيد يک شرط داره. هر روز بايد يک کار برای انقلاب سبز انجام بدين. يک لبخند به يک ناشناس، يک خسته نباشيد به رفتگر محله، يک دوستت دارم به همسر يا فرزند يا پدر و مادر و خواهر و برادر، خلاصه هرچی خودتون فکر ميکنيد انقلاب سبزی باشه

من دو تا لوگو درست کردم. اگر دوست داشتيد به وبلاگ خودتون اضافه کنيد. ولی شرطش يادتون نره. اول انقلابی سبز بشين، بعد

خود من شروع ميکنم: دوستتون دارم خوانندهای وبلاگ من

اگر پيشنهادی داريد، يا خواستيد از کارهايی که برای انقلاب سبز کرديد بگين، اگر خواستيد لوگو جديد پيشنهاد بدين، اگر خواستيد فحش بديد يا بگين اينها همش چرت و پرته، شک نکنيد، پيغام بگذاريد، خوشحال ميشم

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

6 نظر:

در ۱۰:۵۳ قبل‌ازظهر, Blogger najafi گفت...

salam
tabrik mi gam be khetre inke ghazye ro ba dide mosbat hal kardin .
rasti in enghelab nist harkate (akhe osoole asasish ro hame ghabool daran hata agar khodeshoon ejerash nakonan )
ama man yek tekke ra ghabool nadaram oonam inke adam dar mord hagh nabayad gozasht kone
fekr mi konam ke agar faghat ghesmat e mosbat e ghazaya ra hadaf gharar bedim .baz ham dochar e yek joor afat mishim .
ya hagh

 
در ۹:۱۶ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

سلام
ديگه اصلا حاله فوش دادن ندارم
اره .حرفاتون جالبه اما منم با انتخاب واژه ي انقلاب برايه اين حركت مخافم اما دليلم فرق ميكنه .دليلم اينه كه كلمه انقلاب يك كلمه ي سياه .يك كلمه زشت .همون يه باري كه اين جوونا خام شدن انقلاب كردن برا هفت پشتمون بسه .اوه اوه انگار دوباره كامنتم داره بي ادبانه ميشه.
به نظر من اسمشو بزارين جنبش يا حركت يا هرچي ....اصلا بي خيال
بهتره گير ندم

يه خبر جالي براتون دارم . اين قضاته ....كه همه ي مردم ازشون شاكين همينا كه حالا نمي خوام چيزه بدي بگم اما خب خودتون شاهد هستين كه چه كارا كه نميكنن . يه ضرب المثل هست ميگه چوب خدا صدا نداره . اينا دارن جذايه اين كاراشونا ميبينن ..حالا بگين يعني چي ...چند وقت پيش خبر ترور يه قاضيه رو شنيده بودين..ديروز من يه خبر باحال شنيدم .انگار يه قاضيه ديگم ترور شده .ميگن احتمالا نمرده .اما جالب اينجاست كه اوضاع حسابي داره قاراچ ميچ ميشه.اين يكي قاضيه رو هنوز خبره شو تابلو نكردن...يكي نيست بگه اگه پشت اين قضيه فرد خاصي نيست پس چرا اون قاضي كه قبلا ترور شد دنباله كارشو نگرفتن كه طرفو بگيرن.......خلاصه اين جورياس كه ادم به اين سيستم مشكوك ميشه



براتون ارزوي موفقيت دارم

 
در ۹:۰۹ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

فاطمه جان سلام
از پيغامت متشکرم. فکر ميکنم بهتره به اصل بپردازيم و توی جزيیات گير نکنيم. حالا شما اسمش رو بگذار حرکت يا هرچی دوست داری. فقط سبز باش
اينکه ميگی از حق نميشه گذشت کرد، من قبولش ندارم. اولاً گذشت فقط وقتی معنی پيدا ميکنه که حقی پايمال شده باشه. اگر کسی بدی نکرده باشه که لازم نيست من ببخشم. اگر هم قرار باشه گذشت نکنيم چون حقی پايمال شد، دنيا همين جور که هست خواهد موند. تا کی ميخواهيم به اين بازی من بزن تو بزن ادمه بديم. يکی بايد کوتاه بياد تا تموم بشه

سعيد جان سلام
به تو هم همون جوابی رو ميدم که به فاطمه دادم. بيخيال واژه باش. هرچی دوست داری اسمش رو بگذار. ولی اگه سبز باشی برای خودت از همه بهتره. امتحان کن ببين راست ميگم يا نه
در مورد ترور قاضيها هم بايد بگم که ترور، در مورد هر کس که باشه عملی وحشيانه است. من خودم هم جلوی اينجور قاضيها رفتم و به ناحق هم محکوم شدم، ولی به نظر من هيچ کس حق نداره انسان ديگری رو بکشه حتّی اگر اون بابا خود شيطان باشه

شاد و سبز باشين

 
در ۵:۳۱ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

. حرفات جالبه

 
در ۸:۴۰ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

آیا این محبت با قضیه سال مهرورزی با بندگان خدای جناب احمدی‌نژاد ارتباطی داره؟

 
در ۱۲:۱۸ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

دوست عزيز بينام
اولاً که خود شما بهتر ميدونی که اين قضيه هيچ ربطی به اون نداره. حالا اگر هم داشته باشه، مهرورزی به بقيه چه ايرادی داره؟ حتماً بايد از دهن يه آدم خوشتيپ در بياد تا مفهوم پيدا کنه?
شاد و سبز باشی

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی