پنجشنبه، مهر ۱۲، ۱۳۸۶

چکيده هايی از قرآن, قسمت اول

دوستان به من ميگويند که توهين به مقدسات ميکنم! پاسخی نميدهم...
تنها چکيده هايی از قرآن می آورم, باشد که بخوانند و بيانديشند به آنچه گمان ميکنند به آن ایمان دارند.
تقديم به دوست عزيزم سارا, که نميشناسمش ولی مرا به ياد ميليون ها زنانی می اندازد که اسلام را نجات بخش خود ميدانند.
سوره بقره آیه 228

وَالْمُطَلَّقَاتُ يَتَرَبَّصْنَ بِأَنفُسِهِنَّ ثَلاَثَةَ قُرُوَءٍ وَلاَ يَحِلُّ لَهُنَّ أَن يَكْتُمْنَ مَا خَلَقَ اللّهُ فِي أَرْحَامِهِنَّ إِن كُنَّ يُؤْمِنَّ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَبُعُولَتُهُنَّ أَحَقُّ بِرَدِّهِنَّ فِي ذَلِكَ إِنْ أَرَادُواْ إِصْلاَحًا وَلَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَلِلرِّجَالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكُيمٌ.

بايد که زنان مطلقه تا سه بار پاک شدن از شوهر کردن باز ايستند و، اگربه خدا و روز قيامت ايمان دارند ، روا نيست که آنچه را که خدا در رحم آنان آفريده است پنهان دارند و در آن ايام اگر شوهرانشان قصد اصلاح داشته باشند به بازگرداندنشان سزاوارترند و برای زنان حقوقی شايسته است همانند وظيفه ای که بر عهده آنهاست ولی مردان را بر زنان مرتبتی است وخدا پيروزمند و حکيم است.
سوره بقره آیه 223
نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّكُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ.

زنانتان کشتزار شما هستند. هرجا که خواهید به کشتزار خود درآیید. و برای خویش از پیش چیزی فرستید و از خدا بترسید و بدانید که به نزد او خواهید شد. و مومنات را بشارت ده.
سوره نساء آیه 24

وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا.

و نیز زنان شوهردار بر شما حرام شده اند، مگر آنها که به تصرف شما در آمده باشند . از کتاب خدا پیروی کنید. و جز اینها زنان دیگر هرگاه در طلب آنان از مال خویش مهری بپردازید و آنها را به نکاح درآورید نه به زنا، بر شما حلال شده اند. و زنانی را که از آنها تمتع میگیرید واجب است که مهرشان را بدهید. و پس از مهر معین در قبول هرچه دو بدان رضا بدهید گناهی نیست. هر آینه خدا دانا و حکیم است.
سوره النساء (زنان) آیه 34

الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيرًا.

مردان، از آن جهت که خدا بعضی را بر بعضی برتری داده است و از آن جهت که از مال خود نفقه میدهند، بر زنان تسلط دارند. پس زنان شایسته، فرمانبردارند و در غیبت شوی عفیفند و فرمان خدای را نگاه میدارند. و آن زنان را که از نافرمانیشان بیم دارید، اندرز دهید و از خوابگاهشان دوری کنید و بزنیدشان. اگر فرمانبرداری کردند، از آن پس دیگر راه بیداد پیش مگیرید. و خدا بلند پایه و بزرگ است.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

5 نظر:

در ۴:۰۴ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

باز هم سلام
آقای کورش مسئله برتری مرد و زن در اسلام مسئله ایه که خیلی وقت پیشا حل شده. فکر نمیکنم جایی برای اندیشه اضافه به قول شما داشته باشه. برای خود شما و برای هر کسه دیگه ای کاملا روشنه و حتما شنیدید که اولین کسی که وارد بهشت میشه یک خانم هست و حتما شنیدید که اولین شخصیت دینی مسلمونا .حضرت محمد. چقدر به دخترش احترام میگذاشت و میفرمود تو پدر من هستی. توی کدام دین بجز اسلام و مسیحیت اینقدر به زن احترام شده؟ در دین یهود؟؟؟؟ که میگن اگر ببخشین ببخشین الاغ از نردبان بالا رفت زن هم عاقل میشود!!!!!! چه من و چه میلیونها زنی که شما از اونها نام بردین نه تنها دین اسلام را نجاتبخش خودشون میدونن بلکه تنها راه سعادتمند بودن و سعادتمند شدن میدونن.اگر مایل باشین میتونم لینکای بسیار زیادی براتون بدم که توی ادیان دیگر حتی مسیحیت چقدر زن رو تحقیر کردن و کوچکترین احترامی براش قائل نبودن. البته شما مطمئنا از اونا آگاه هستین. امیدوارم

 
در ۳:۳۶ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

دوست گرمی بينام
نميدونستم که این مسئله حل شده. ممنون ميشم توضيح بدی. البته به ياد داشته باش که هميشه جا برای انديشه هست.
آنچه من ميبينم این هست که اسلام صريحاً ميگه مرد از زن برتر هست. يا اینکه زن کشتزار مرد است و تازه حرفی از طلاق و ارث و حقوق زن در این موارد نميزنم.
باز هم مقايسه با يهود و مسيحی ميکنی. من نه يهودی هستم نه مسيحی نه هيچيک از این اديان رو قبول دارم.
چرا مقايسه نميکنی با حقوق بشر؟ يا کشور هايی که زنان به راستی حقوق برابر دارند و کشتزار نيستند.
چرا با فنلاند و نروژ و سوييس و جاهايی که دين نقشی در قوانين ندارد مقايسه نميکنی؟
در بحث های بعدی به ياد داشته باش که من فقط به اسلام کار دارم. اگر دين ديگری بد هست دليل بر خوب بودن اسلام نيست.
يک بار ديگر این چکيده ها رو بخوان و به عنوان يک زن بگو چقدر نويسنده این کتاب برای تو ارزش قائل است.
گل باشی و بانو و تاج سر ما و نه کشتزار

 
در ۲:۰۸ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

کوروش گرامی به نظر شما در کشورهایی که اسم بردی برابری هست؟ من کارمند یک شرکت هستم و یک همکار زن دارم همکار زن من بخاطر زایمان ماههای زیادی سر کار نمیاد اما من چون مرد هستم نمی تونم از این مرخصی برخوردار باشم. ایا اینجا به من مرد ظلم نمیشه؟

 
در ۴:۰۹ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

سامان عزيز
قوانينی که در کشور های سکولار وضع ميشوند "خوب مطلق" نيستند. کسی هم ادعايی ندارد که آنها بهترين هستند و بهتر نميشوند. برای همين این قوانين دائم زير سؤال ميروند و از طريق همه پرسی تغيير ميکنند.
در مثال خوبی که زدی بايد ديد این مرخصی برای چه در نظر گرفته شده: اولاً قبل وبعد از زايمان توانايی جسمی زن بسيار کم ميشود. دوم اینکه کودک در ماه های اول بسيار نيازمند حضور مادر است.
حالا مدت زمان تأيين شده توسط قانون بهترين زمان برای اکثر مادران از نگر قانون گذاران است.
ممکن است کسی به کمتر از این زمان نياز داشته باشد, کسی بيشتر. ولی بهترين راه حل همين است.
اینکه شما از همان مرخصی برخوردار نيستی به این دليل است که آن ضعف جسمی را نداری. در خيلی کشور ها پدر هم ميتواند مرخصی مادر را تقسيم کند مانند دانمارک و کانادا (که او هم با کودک در ماه های نخست مدت زمانی را سر کند).
گل باشی

 
در ۸:۳۷ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

man! I LOVE your weblog, too bad I found it so late, but that also means I have a lot of good stuff to read for a while...

I just wish there were more likeminded people in our nation.

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی