چهارشنبه، فروردین ۲۳، ۱۳۸۵

سردمداران ابله

ايران، به قول رييس جمهور به جمع کشورهای صاحب انرژی هسته اي پيوست. مبارک باشد.
حالا کسی نيست بپرسد، آقايان، آيا کشوری که در جهان از لحاظ منابع گاز دوم است، کشوری که بخش وسيعی از آن بيش از سيصد روز در سال آفتاب دارد و کشوری که هنوز، با وجود منابع عظيم نفت، وارد کننده بنزين مصرفی خود است، چه نيازی به انرژی هسته ای داشت. آقايان، با زباله های هسته ای چه خواهيد کرد؟ اگر چرنبيل ديگری در ايران به وجود آمد چه کسی جواب گو خواهد بود؟ منابع آبی برای سرد کردن نيروگاه ها کدام ها هستند و آب غير قابل مصرف اين نيروگاه ها به کجا خواهد رفت؟ در قرنی که پيشرفته ترين کشورهای دنيا سعی در محدود کردن تعداد نيروگاه های هسته ای دارند، ما به غنی سازی خود، که پنجاه سال از دنيا عقب تر است، ميباليم. چرخ را دوباره اختراع کرديم، مثل چرخ ديگران کج ميچرخد و به آن مفتخريم. آيا سردمداران ما ابله و خائن نيستند؟
کشورهای غربی که به جای تذکر در مورد ضررهای يک چنين اقدامی، ما را از ساخت بمب اتمی، برحذر ميدارند، در حالی که خود انبارها را از بمبها پر کرده اند. سياره ما هر روز پر از زباله هايی ميشود که زندگی را برای نسلهای بعدی غير ممکن خواهند کرد، ولی ابلهان، بر سر بمبها با هم دعوا ميکنند.
دوستان عزيز، ضمن تسليت به مناسبت احداث منابع جديد آلودگی و ايجاد بهانه برای جنگ و کشتار از شما ميخواهم کمی بيانديشيد و کورکورانه ابلهان را حمايت نکنيد.

پانويس: با تشکر از دوستی که ايراد املائی من رو گرفته بودن، اين ايراد در متن تصحيح شد.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

15 نظر:

در ۱۱:۲۳ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

درخصوص آلودگی محیط زیست بسیار مطلب توان نوشت اما چه سود از ناآگاهی کافی مردم ما!

 
در ۲:۴۱ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

تو هر وقت فهمیدی که برحذر درسته نه برهزر بعد بیا از انرژی هسته ای حرف بزن
شایعه گویی هم بسه بابا علمی حرف بزن
2 تا لینک بده

 
در ۹:۱۹ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

رويا جان
امان از اين ناآگاهی که دل آدم رو خون ميکنه

دوست عزيز بينام
از اينکه اشتباه در تايپ دارم عذرخواهی ميکنم. ولی اشتباه تايپ من چه ربطی به انرژی هسته اي داره؟ مملکتمون رو بر باد داديم، تو هنوز گير ديکته من هستی! از توجهت متشکرم. آفرين بر تو که اشتباه نميکنی

 
در ۱۲:۴۴ قبل‌ازظهر, Blogger شپول گفت...

سلام کورش‌جان. ببخشید که مدت طولانی در جواب دادن تاخیر داشته‌ام. دیگر به ندرت به وبلاگ خودم سر می‌زنم و تازه کامنت تو را خوانده‌ام. در جواب سوالت، راستش فکر می‌کنم که دیگر خودت جوابت را پیدا کرده‌ای: با افراد متعصب نمی‌توان به شکل منطقی و سیستماتیک بحث کرد. فرد متعصب، بنا به تعریف، دارای افکاری شکل داده شده و غیر قابل تغییر است. چنین شخصی در عرصه بحث و گفتگو حداکثر می‌تواند نظر خودش را تبلیغ کند و اصولا حرف طرف مقابل را نمی‌شنود. اگر به حرف طرف مقابل گوش می‌کردند و به شکل منطقی چون و چرا می‌کردند که دیگر متعصب نمی‌بوده‌اند، درست است؟

 
در ۶:۱۹ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

سلام،
با عرض شرمندگی ابتدا از تاخيری که در اضافه شدن لينک شما به ليست ما به‌وجود آمد عذر می‌خواهيم. از اينکه «ليست وبلاگ‌های به‌روز شده» را برای معرفی وبلاگ خوبتون به دوستان ديگه انتخاب کرديد متشکريم، لينک شما به ليست ما اضافه شد و اميدواريم پس از اين دوستان جديدی از اين طريق با وبلاگ شما آشنا بشند.
با تشکر

 
در ۹:۲۵ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

salaam be tamaame dostaane khaanande, man setaare hastam wa in roze dowomam hast ke dar in site miyam wa az matne dostaan mostafid misham, ama age dostaye azizam az daste man naraahat nashan, mikhaastam ye matlabi ro beheton begam onam in ke biyaaym wa az roye ta-asob harf nazanim wa be qole khodeton waaqe bin baashim, emrikaa doshmane bozorge eslaam bode wa hast wa khaahad bod wa on khob midone az che raahi waared beshe taa dele eslaam ro beshkane, az raahe jawonaamon, haalaa dostaaye aziz age ma az daste dowlatemon naraahatim qaraar bar in nist ke kaare emrikaa wa ahdaafe shomesho naadide begirim, man age in siteton ejaaze bedan mikhaam raaze in emrikaaye nalaty ro ke kalaash dard mikone waase aziyato aazaar wa badnaami mosalmonaa ro taa jaayi ke mifahmam faash konam.
dostaaye aziz age khob fek konid wa bargardid be 30 saal pish ke rosiye abarqodrat bod wa doshmane sar sakhte emrikaa, aare qese az hamonjaa owj migire, az on moqe taa haalaa khob naghsha shono piyaade kardan wa ..... alaanam be aakhare khat residan wa dige tireshon be hadaf khorde , tro be khodaa bishtar fekr konid wa be fekre dineton baashid be fekre doniaaye eslaam baashid.

 
در ۶:۵۸ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

سلام
من نه به سردمدارا کار دارم نه به تو
ولی هر کسی یه ذره عقل داشته باشه میفهمه که لازمه یا نه و بعدشم میشه خیلی راحت توی ماهواره و تلویزیون خبردار شد که کانادا و ترکیه و فرانسه هر روز دارن نیروگاه برق هسته ای میزنن
شما یا توی جنگلهای گیلان با نور شمع زندگی میکنین یا از حواس پنجگانه برخوردار نیستین یا اینکه ....
در هر صورت متاسفم

 
در ۱:۲۲ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

دوست عزيز بينام
دشمنی آمريکا با اسلام يک افسانه کودکانه است. آمريکا و انگلستان و روسيه و... همگی در پی منابع و بازارهای ما هستند.
اسلام خدمتی شايان به این قدرتها کرده. وگرنه حذف يک حکومت اسلامی برای آنان بسيار ساده است.
نوشته من را بخوان و بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی دوست است و چه کسی دشمن بمن بگو آيا توليد انرژی هسته ای آنهم از نوع وابسته به روسيه به صلاح ماست يا خير.
گل باشی

 
در ۱:۲۶ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

سارا خانم گرامی
به شخص من کاری نداشته باشيد. شما که دانا هستيد جواب سؤالات را بگوييد. حالا يا با عقل خودتون يا با ماهواره:
1. زباله هسته ای ایران به کجا ميرود
2. ما دومين منبع گاز جهان را که تا 150 سال ظرفيت دارد در اختيار داريم. چه نيازی به اینهمه خرج بود
3. ما که هنوز برای بنزين وابسته هستيم¡ چرا دنبال انرژی هسته ای ميرويم.
گل باشی و روشن بين

 
در ۷:۲۸ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

سلام
1. منزل شما هیچ وقت زباله نداشته؟؟؟ زباله هایی که اینقدر باعث از بین رفتن محیط زیست میشن. شما به خاطر اینکه زباله نداشته باشین هیچ وقت خونه نمیخرین؟؟؟؟ یا اینکه هیچ وقت مواد خوراکی ووووو رو مصرف نمیکنین که زباله نداشته باشین؟
2. لازم به ذکره که امریکا که بزرگترین کشوری هست که ازانرژی هسته ای استفاده میکنه سومین منبع هشتمین منبع نفتی جهانه همچنین روسیه که اولین منبع گازی جهانه معادل سی و سه درصد و از دوازده درصد ایران خیلی خیلی بیشتره باز هم داره از انرژی هسته ای استفاده میکنه. همچنین شما توی مدیریت روزمره خودتون امکان داره پنجاه میلیون توی حسابتون داشته باشین ولی باز هم برای حقوق ماهیانه چهارصد هزار تومن کار میکنین پس!!!!
3. من کاملا با ضعف دولت برای واردات بنزین موافقم کاملا
ولی این دو موضوع در عرض هم نیستن بلکه در طول همن . توی یک رشته خوب عمل کردن و توی یک رشته کاملا ضعیف
امیدوارم شما علاوه بر روشن بینی حق بین هم باشی

 
در ۱:۱۵ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

دوست گرامی
1. اولاً من فقط پرسيدم تکليف این زباله ها چيست؟ شما که دفاع از انرژی هسته ای ميکنيد حتماً ميدانيد برنامه دولت چيست
ثانيا اگر من در خانه يک بخاری گازی که دود نميکند دارم احمق هستم اگر بروم يک بخاری بنزينی (بنزين از گاز گرانتر است) که دود هم ميکند بخرم.
در مثال زدن منصف باشيد.
2. من نه از آمريکا نه از روسيه دفاع کردم. آمريکا اولين آلوده کننده جهان و اولين صادر کننده اسلحه در جهان است.
روسيه صاحب تنها تکنولوژی هسته ای تاريخ است که منجر به فاجعه ای مثل چرنبيل شده است.
راستی تکنولوژی هسته ای ما را هم ميدهد. حتماً فکری هم برای زباله های ما کرده اند. وای به روزی که چرنبيل ديگری در ایران تکرار شود.
چرا شما با ديگران مقايسه ميکنيد. من سؤال منطقی کردم. اینکه ديگران در چاه ميپرند دليل آن نيست که ما هم خود کشی کنيم.
3. ميدونی چرا بنزين رو گفتم؟ ميدونی چقدر هزينه ساخت نيروگاه های هسته ای ما شده؟ نميدونی چون کسی نميگه. ميدونی چقدر خرج واردات بنزين ميشه¿
سؤال من اینه: چرا پول هنگفتی خرج این انرژی کرده ایم در حالی که هنوز از نظر بنزين مستقل نيستيم؟ چرا به جای يک انرژی کثيف و خطرناک و وابسته به دنبال استفاده بهينه از آنچه داريم نيستيم¿
گل باشی

 
در ۴:۰۸ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

سلام
آقای کورش متاسفم برای شما که نمیتونین عادلانه نگاه کنین و جواب جوابهای منو با سوالهای تکراریتون دادین . باز هم ممنون. و متاسفم برای خودم که در کشوری زندگی میکنم که دوستانی مثل شما هموطنم هستند
خدا نگهدار

 
در ۴:۳۹ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

دوست گرامی
در سؤال اول پرسيده بودم زباله ها به کجا ميروند. هنوز جوابی نداديد (فکر هم نميکنم بدانيد).این از سؤال يک
در سؤال دوم گفتم چرا به جای گاز از اورانيوم استفاده ميکنيم. باز هم جواب این بود که آمريکا داره انرژی هسته ای توليد ميکنه چرا ما نکنيم . اینهم جواب نشد. دليلش رو هم قبلاً گفتم.
در سؤال سوم گفتيد موافقيد با مشکل بنزين ولی این رو در طول دانستيد (که خود بسيار جالب بود) باز در پاسخ تشريح کردم که چرا بنزين برای من مهم بود.
حالا شما اگر از هم وطن بودن با کسی مثل من نگران هستيد مشکلی نيست. چندين ميليون ایرانی ديگر هم مثل شما هستند که فکر ميکنند انرژی هسته ایی وابسته به روسيه, که هنوز به در خانه آنها نرسيده همه ذخاير ارزی مملکت را خالی کرده, باعث پيوست ایران به جهان اول ميشود.
شما به آن هم وطنان بباليد. به اميد آنکه آن روز نيايد که ایران همه ذخاير خود را به باد داده باشد و تنها آلودگی هسته ای باشد و نيروگاههايی که کسی نميداند پس از 25 سال چگونه بايد از شر آنها خلاص شد.
راستی ميدانستی عمر يک نيروگاه هسته ایی 25 سال است. جنس روسی رو نميدونم شايد مثل توپولف های روسی نباشه.
پيروز باشی و سربلند

 
در ۱:۵۴ قبل‌ازظهر, Anonymous کورش احمدی گفت...

درود
اولا اینکه انرژی هسته ای لازمه و احمقانه است اگر فکر کنیم که نباید در این زمینه فعالیت کنیم اما باید اول اعتماد جامعه جهانی رو کسب کنیم بعد بریم سراغ انرژی هسته ای اینجوری هم زود تر به نتیجه می رسیم هم کم هزین تر
اگه یه لات چاقو دستش باشه همه ازش میترسند ولی یه جنتلمن اگه با اسلحه هم باشه مردم نمی ترسن.

 
در ۱۰:۵۴ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

aval mazerat mikham ke fonte farsi nadaram,dovom vaghean az manteghe bazi doostan ke che ba shedat ham behesh pafeshari mikonand tajob mikonam.vaghean be nazare shoma zobale manzel ba fajayei ke niroogahhaye hastei mitoonan ijad konand vajhe shebahati darand?vaghaean fekr mikonin ghodrate atomi boodan arzeshe be khatar andakhtan mohite zist va salamate naslhaye ayandamoono dare?agar manteghetoon dar hamin hade ke chon keshvarhaye dige az in system estefade mikonan ma ham bayad hamoon raho pish berin faghat mitoonam baratoon taasof bokhoram.
Shad bashi

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی