جمعه، آذر ۱۸، ۱۳۸۴

نتيجه نظر سنجی، قسمت دوم

تا امروز چهل و نه نفر در اين نظر سنجی شرکت کردند، و بايد از همگی اين دوستان تشکر کنم. چون حتی اگر تعداد شرکت کنندگان زياد نيست، با اين حال نظرات شما نتايج جالب توجهی در بر داشت که جای صحبت زياد دارند.
اولين نتيجه اين بود که بيشتر ايرانيان در مسلمان و شيعه بودن خود تأکيد دارند. فکر نميکنم که اگر تعداد نظرات بيشتر هم بود، اين مورد فرقی ميکرد.
من شخصاً از اينکه ايرانيان در مورد شيعه بودن خودشون تأکيد دارند تعجب کردم. فکر ميکردم در طی اين چند سال، اين طرز فکر عوض شده باشه. هرچی باشه ديگه چند وقتی هست کسی جشن عمر کشون نگرفته! برای همين از شما، مخصوصاً اگر خود رو شيعه ميدونيد خواهش ميکنم نظر بدين و و بگين چرا شيعه هستين.
دومين سؤال من اين هست که آيا به نظر شما ميتوان خدا پرستی رو از دينداری جدا کرد؟
اينبار اول نظر خودم رو ميگم:
من فکر ميکنم شيعه بودن ايرانيها مبنی دينی نداره بلکه از نوعی لجبازی با عربها شروع شده و بعد از نياکان ما به ما رسيده. اگر شيعه يا سنّی بودن مبنی دينی داشت بايد کسی به اين سؤال جواب ميداد که آيا پيامبر شما شيعه بود يا سنّی؟
در جواب سؤال دوم، به نظر من دينداری از خدا پرستی جداست. من به شخصه فکر ميکنم که دينداری حتی در مواردی مانع يگانه پرستی است.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

6 نظر:

در ۳:۵۳ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

salam ye gozine dige ham bayad ezafe konin be in nazar sanjye samte rast
va oun ke na mishe khoda ham hast va ham nist
okkkkkkkkkkk
mamnoon

 
در ۷:۴۸ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

کلی جان سلام
خوش اومدی. اول از هرچيز بايد بگم که اگر اين نظرسنجی رو عوض کنم، هرچی نظر بوده از بين ميره و صفر ميشه. به بزرگی خودت ببخش.
ميشه يک کم بيشتر توضيح بدی؟ چه جوری ميشه گفت هم خدا هست هم خدا نيست؟
بهت سر زدم، وبلاگ جالبی داری
شاد باشی

 
در ۷:۴۹ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

bebakhshid manzooram kooli bood

 
در ۸:۳۵ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

 
در ۱۲:۴۶ قبل‌ازظهر, Blogger Hamid گفت...

salam koorosh jan
shokre khoda kami behtaram. shoma khoobi? oza roo be raahe?
ya hagh

 
در ۱۱:۰۲ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

نه خدایی که پیامبران ساخته اند وجود دارد و نه هیچ خدای دیگر اگر هم باشد ما اطلاعاتی از آن نداریم و هیچ نیک و بدی وجود ندارد. وقتی با شناخت پیامبران آنها را رد می کنیم خود به خود پندار خدا هم در ذهن ما به مرور زمان از بین می رود اما اکثر مردم به علت نداشتن اطلاعات کامل کافیست 1 درصد احتمال وجود خدا و بهشت و جهنم را بدهند. این ترس از مجازات در جهنم دروغین پیامبران است که خدا را در ذهن آدمها زنده نگه می دارد. شهامت قبول حقیقت در افراد دیندار و خداپرست بسیار کم است و تنها 8 درصد از کل مردم دنیا به وجود خدا اعتقاد ندارند!من 24 سالم است و حدود یکسال است که با اندکی مطالعه به این حقیقت دست یافته ام و بی دین و بی خدا با تکیه به عقل خود آزاد آزاد زندگی میکنم.

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی