پنجشنبه، دی ۱۵، ۱۳۸۴

عبّاس امير انتظام

امروز با سايت مهندس عبّاس امير انتظام آشنا شدم. او بدون شک از قديميترين زندانيان سياسی ايران است.
مهندس امير انتظام معاون و سخنگوی دولت موقت بود و توسط دادگاه انقلاب به حبس ابد محکوم شد.
آنچيز که بيشتر از هرچيز نظر من را جلب کرد و به دلم نشست،
اصول ميثاق ملّی ايران برای شکل دهی حکومت دمکراتيک بود. از شما دعوت ميکنم حتماً از سايت اين بزرگمرد بازديد کنيد و اين اصول رو بخوانيد. حتماً نظر خودتون رو برای من هم بنويسيد.
به اميد آزادی همه آزاد انديشان و سر افرازی ايران عزيز
اصول میثاق ملی ایرانیان برای شکل دهی حکومت دمکراتیک:
  1. استقرار حاکمیت ملی
  2. استقرار نظام پارلمانی
  3. دستگاه اجرایی پاسخگو و کارآمد
  4. استقرار دستگاه قضایی مستقل و بیطرف
  5. ضرورت الحاق به کنوانسیونهای حقوق بشری
  6. تضمین آزادی بیان و عقیده و مذهب
  7. آزادی مطبوعات
  8. طرد خشونت و صلح طلبی و همزیستی مسالمت آمیز
  9. انزجار از تروریسم و همکاری با جامعه جهانی در ریشه کنی آن
  10. حمایت از محیط زیست
  11. پرهیز از انتقامجویی و حمایت از عدالت کیفری

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

5 نظر:

در ۹:۳۵ قبل‌ازظهر, Blogger najafi گفت...

chera in ghadr dir be dir update mi konid?
ya hagh

 
در ۹:۴۱ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

فاطمه جان سلام
ممنون از اينکه به وبلاگ من توجه داری. راستش وقت کم دارم و فعلاً اگر وقت کنم بيشتر به بحث با سعيد در وبلاگ مباحث ميرسم. خيلی بحث جالبه و فکر کنم اگر تو هم شرکت کنی جالبتر هم بشه.
اگر به روز کردم خبر ميدم.
گل باشی

 
در ۴:۵۹ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

سعيد جان جوری جواب دادی انگار نسبت به غلط بودن افکار ايشون اطمينان داری. چقدر اين آقا رو ميشناسی؟ ميدونی دليل زندان بودنش چيه؟ آيا اگر درست فکر نکنيم بايد زندان بريم

 
در ۳:۳۷ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

سعيد جان
نظر تو هرچی باشه محترم هست. من از پيغام قبلی اين برداشت رو کردم که شما ميگی اين آقا افکارش رو درست کنه تا آزاد بشه. اگر اشتباه منظور تو رو فهميدم ببخشيد. در مورد اين اصول ميثاق نظرت چيه؟

 
در ۲:۲۰ قبل‌ازظهر, Blogger کوروش گفت...

سعيد جان
اگر شما من رو دزد بدونی، دليل نميشه من مخالف دزدی نباشم. اگر بعضی کشورها، و نه همه جهان، ما رو تروريست ميدونند، دليل نداره ما مخالف تروريسم نباشيم.
مظلوم هم همه جا مظلوم هست. اگر يهوديها در جنگ جهانی مظلوم بودن، و اين حقيقت به همه ثابت شده، ما نبايد منکر بشيم. اين يک مثال. منظور اينه که مواظب رفتار خودمون هم نيستيم. بدبينی رو ايجاد ميکنيم. اونهايی هم که قصد بد دارند، از اين بد دهنی ما سؤ استفاده ميکنند. به جای جواب دادن به کسی که کتابی بر ضد دين ما نوشته، دستور قتلش رو ميديم، بدون محاکمه. نتيجه اش چيه؟
اگر با لحن انسانی، و همگام با همه اصول بشر دوستانه گام برداريم و از همه مظلومين، چه مسلمان چه غير مسلمان، دفاع کنيم، ديگر ملل صلح طلب و بشر دوست، که کم هم نيستند، با ما همصدا ميشن و کم کم از ظالمان قويتر ميشيم. اونوقت ديگه نيازی به قتل و خونريزی نخواهد بود

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی